Política de Privadesa
A Aena, ens comprometem a garantir l’ús de les dades personals dels nostres clients d’una manera transparent i segura, per la qual cosa procedim a informar-lo, de conformitat amb el que estableix la normativa vigent de Protecció de Dades Personals i, en particular, el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell de 27 d’abril de 2016 i la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals, d’aquesta política de privadesa.
1. Qui és el Responsable del Tractament?
Aena SME, SA (d’ara endavant, Aena)
Adreça: Peonías 12, 28042, Madrid.
CIF: A86212420
Telèfon de contacte: (+34) 91 321 10 00
Registre Mercantil de Madrid, Volum 28.806, Foli 211, Secció 8, Full M-518648.
Delegat de Protecció de Dades: dpd@aena.es
2. Quines dades personals podem tractar?
Les dades personals que Aena pot tractar provenen directament de vostè o bé són generades a conseqüència de la navegació i ús per la seva banda en el lloc web o l’aplicació. Concretament, les dades que podem tractar són:
- Dades identificatives i de contacte (nom, cognoms, DNI, domicili, correu electrònic, número de telèfon).
- Dades sobre informació econòmica i transaccional (dades sobre compres, reserves, comandes, devolucions i mitjans de pagament).
- Informació sobre els seus gustos i preferències basades en la seva navegació i les compres fetes.
- En el cas de la utilització del servei de Pàrquing i el fet de ser membre d’Aena Club, s’emmagatzemarà el número de matrícula del seu cotxe a Aena Club a fi d’establir el període de temps que ha utilitzat els serveis d’aparcament i poder facturar-los.
- Aena recopilarà la informació sobre punts d'accés wifi (localització) o aquella relativa a la seva latitud i longitud, per tal que aquesta informació ens ajudi a mostrar la seva localització per poder facilitar-li els nostres serveis.
- Algunes empreses que participen en els portals de Food to Fly, Aena Travel i Shop to Fly (d’ara endavant “Marketplaces d’Aena”) ens fan un informe dels productes o serveis adquirits per vostè i que s’hagin iniciat a dins d’aquest.
- En cas que sigui membre d’Aena Club i sol·liciti contractar la targeta de fidelització, l’entitat bancària col·laboradora ens comunicarà les dades per comprovar que és membre del Club, de la mateixa manera ens informarà quan sigui titular de la targeta i hi hagi fet un nombre determinat de compres amb la perquè vostè pugui gaudir dels avantatges i beneficis vinculats al club.
- Els comentaris i les valoracions que vostè publiqui sobre els productes i serveis oferts en portal del MarketPlace d’Aena. Tingui en compte que seran considerats com a públics i no confidencials, i es permet l’accés a aquesta informació a qualsevol usuari que navegui pel portal.
- Les dades facilitades a través de les seves xarxes socials, si el registre d’accés als nostres serveis es fa través del seu compte a la xarxa social habilitada per registrar-se.
- Per poder oferir alguns serveis que necessitin registre, Aena pot obtenir dades personals de contacte que hagi facilitat l’Usuari en el moment d’accedir o donar-se d’alta en el servei, per a la prestació del servei. Concretament, l’informem que, si el registre d’accés es fa a través del compte d’una xarxa social, podrem fer servir les dades facilitades a través de les xarxes socials tal com s’ha indicat més amunt. Si el registre es fa directament a través del portal corresponent, podrem fer servir les dades personals facilitades en el moment del registre per al seu accés, així com la targeta SIM per poder identificar-lo com a usuari i garantir la millor connexió possible (aquesta indicació és per al servei wifi).
Així mateix, hi ha altres dades que queden registrades al sistema i que són, així mateix, obligatòries amb les finalitats relatives al servei WIFI, com són nom del dispositiu que es connecta a la wifi, adreça MAC, adreça IP, número de telèfon i IMEI (en cas que l'accés es faci a través d'un telèfon) i dades de connexió i navegació.
L’informem que totes les dades que sol·licitem o puguem sol·licitar són necessàries per a les finalitats descrites en aquesta política de privadesa i si no ens facilita aquestes dades, no podrem posar-nos en contacte amb vostè ni tampoc oferir-li una resposta a qualsevol sol·licitud que plantegi. Per aquest motiu, ens reservem la facultat de no respondre ni tramitar qualsevol mena de sol·licitud en cas que no ens faciliti les dades esmentades.
És important que garanteixi la veracitat de les dades de caràcter personal que ens proporcioni, i periòdicament podrem demanar-li que les revisi i actualitzi, de cara fer que aquestes dades personals siguin les més exactes i veraces, en la mesura del possible.
3. Per a què tractem les seves dades? Amb quina legitimació les tractem?
Les possibles dades personals que ens pugui facilitar o es puguin recollir a través de les cookies en aquest web o aplicació, seran tractades per a les finalitats que, a continuació, indiquem:
Com a membre registrat a Aena Club (client complet):
Gestió com a membre d’Aena Club i de la subscripció contractada. Tractament basat en la relació contractual establerta a través de l’acceptació dels Termes i Condicions del Club.
Enviament als membres d’informació sobre els últims avantatges dels serveis d’Aena dels quals, com a membres del club en exclusiva, es poden gaudir, i de com accedir-hi. Per a això, Aena li remetrà comunicacions sobre Serveis VIP, Pàrquing i altres serveis propis de la gestió aeroportuària d’Aena, així com informació sobre aquests, sempre que continuï sent membre del Club i no s’hagi oposat a la seva recepció.
Aquest tractament es basa en la seva condició de membre d’Aena, i la prestació dels serveis i les ofertes adreçades als membres del Club Aena, tal com es detalla en els termes i condicions d’aquest club, al qual es podrà oposar en qualsevol moment a través dels canals habilitats a aquest efecte tant en el moment del seu registre com a membre, com al correu electrònic d’oferta rebut o a la seva àrea personal del Club Aena.
L’informem que, en cas d’oposar-se a aquest tractament, pot ser que les funcionalitats del servei es vegin reduïdes, ja que no podrem informar-lo dels avantatges que té a la seva disposició com a membre del Club.
Aena Club és un servei que Aena ofereix al col·lectiu d’usuaris registrats com a membres del club, la finalitat principal del qual i inherent és informar-lo de descomptes, promocions, ofertes, novetats i avantatges en certs serveis o prestacions d’Aena, a les quals vostè podrà accedir per ser membre del club, així com enviar-li informació precisa i actualitzada sobre aquests i relacionada amb la seva condició de soci. No obstant això, la sol·licitud de baixa d’aquestes comunicacions implicarà que no podrem informar-lo dels descomptes, promocions, ofertes, novetats i avantatges que resulten aplicables en cada moment als serveis oferts a través del Club. En conseqüència, si no vol rebre aquestes comunicacions amb informació d’aquests beneficis, podrà sol·licitar la baixa de les comunicacions en qualsevol moment, a través dels canals habilitats a aquest efecte en aquesta política.
Enviament de comunicacions comercials electròniques per informar-lo sobre altres productes o serveis propis de la gestió aeroportuària d’Aena diferents dels anteriors. Aquestes comunicacions electròniques les envia Aena —sense cessió de les dades a tercers— i fan referència a comunicacions sobre Serveis VIP, Pàrquing, i altres serveis propis de la gestió aeroportuària d’Aena, així com informació sobre els que siguin diferents de l’enviament anterior d’ofertes exclusives als membres del club.
Aquest tractament es basa en el seu consentiment, el qual podrà revocar en qualsevol moment a través dels canals habilitats a aquest efecte en aquesta política.
Enviament d’enquestes de qualitat i satisfacció. Aena envia aquesta mena d’enquestes sobre els serveis dels quals ha gaudit per conèixer el seu grau de satisfacció, sobre la base de l’interès legítim d’Aena a conèixer l’opinió dels seus clients i tenir-la en consideració per a la millora en la qualitat dels seus serveis.
En aquest sentit, hem fet una anàlisi interna ponderant el seu dret a la protecció de dades i el nostre interès a fer aquest tipus d’enquestes, per a la millora de l’experiència d’usuari i del servei mateix, concloent que existeix una expectativa raonable per la seva banda sobre aquest tractament, en el qual no es tracten dades especialment protegides ni comporten decisions automatitzades.
Pot oposar-se o sol·licitar informació addicional sobre aquest tractament a través dels canals habilitats a aquest efecte en aquesta política o enviant un correu a dpd@aena.es.
Enviament d’altres comunicacions comercials electròniques. Aquestes comunicacions electròniques són enviades per Aena —sense cessió de les seves dades a tercers—, com a promocions i cupons de descompte de les botigues de l’Aeroport o de terceres empreses amb les quals Aena col·labora, sobre els següents sectors: automoció i lloguer de vehicles, oci, agències de viatge, turisme, transport, companyies aèries, restauració, tèxtil, moda, bellesa i cosmètica, financer i assegurador, premsa i revistes, joc i apostes.
Aquest tractament es basa en el seu consentiment, el qual podrà revocar en qualsevol moment a través dels canals habilitats a aquest efecte en aquesta política.
Accés o inici de sessió a WiFi, Marketplace d’Aena, Aena Club, portals Commerce i APP d’Aena mitjançant una xarxa social. Teniu l’opció de fer servir l’accés o l’inici de sessió mitjançant una xarxa social que ofereixi aquesta funcionalitat (“login social"), sempre que estigui disponible a la nostra pantalla inicial. Aquesta opció es pot fer servir tant per enllaçar l’inici de sessió a un compte existent com per crear-ne un de nou. En aquests casos, s’importaran des del vostre compte a la xarxa social les vostres credencials d’accés, així com el vostre nom i adreça de correu electrònic o número de telèfon (prèvia autorització, si calgués).
En utilitzar aquesta funcionalitat, la xarxa social corresponent pot compartir amb nosaltres informació addicional del vostre perfil públic, com el nom, el sexe, l’edat aproximada o la fotografia de perfil, d’acord amb els seus propis termes d’ús. Us recomanem revisar amb atencióa questes condicions. Llevat que ens atorgueu el vostre consentiment exprés, no conservarem aquesta informació addicional.
Així mateix, l’ús del “login social” pot implicar que es comparteixi certa informació sobre la vostra activitat amb la xarxa social corresponent. Per això, us aconsellem que reviseu la configuració de privadesa del vostre compte i que consulteu la política de privadesa d’aquesta xarxa social per saber com gestionen les vostres dades.
En cas que opteu per aquesta modalitat d’accés, el tractament de les vostres dades personals es basarà en el consentiment que ens atorgueu en autoritzar la cessió d’informació des de la xarxa social.
Gestió del distintiu ambiental. En cas que vostè, com a membre d’Aena Club, faci una reserva de Pàrquing, es procedirà a fer una consulta pública a través del Portal Estadístic de la DGT per comprovar el distintiu ambiental associat a la matrícula del vehicle. Aquest tractament es fa amb la finalitat d’oferir beneficis o descomptes a aquells usuaris amb vehicles menys contaminants sobre la base de l’interès legítim d’Aena a promoure la protecció del medi ambient.
En aquest sentit, hem procedit a una anàlisi interna ponderant el seu dret a la protecció de dades i el nostre interès a fer aquesta consulta a la DGT, per a la millora de l’experiència d’usuari, concloent que hi ha una expectativa raonable per la seva banda sobre aquest tractament, en el qual no es tracten dades especialment protegides ni comporten decisions automatitzades.
Pot oposar-se o sol·licitar informació addicional sobre aquest tractament a través dels canals habilitats a aquest efecte en aquesta política o enviant un correu a dpd@aena.es.
Creació de perfils o segmentació de clients. Aena tractarà la informació recaptada per realitzar un perfil comercial o segmentar als clients per així procedir punt a l’enviament d’ofertes comercials personalitzades, com a la millora de la seva experiència com a usuari de la nostra aplicació mòbil.
Aquest tractament es basa en la prestació del servei d’enviament de les comunicacions als membres d’Aena (“segons els meus gustos i preferències”), que es detalla en els termes i condicions d’aquest club, al qual podrà oposar-se en qualsevol moment a través dels canals habilitats a aquest efecte al correu electrònic rebut així com a l’àrea personal del Club Aena.
Aquest tractament implica l'elaboració de perfils i l'adopció de decisions sobre el perfil generat. Més informació a l’apartat “5. A què fem referència amb elaboració de perfils i adopció de decisions sobre el perfil elaborat?” d’aquesta política.
Gestió del Pagament per Matrícula. Es tractaran les dades de la matrícula del vehicle i les dades de la targeta de crèdit que l’usuari ha facilitat en el seu perfil de client d’Aena Club amb la finalitat de fer el pagament de l’estada del pàrquing.
Aquest tractament es basa en l’execució d'un contracte en acceptar els termes i condicions d’aquest servei. Per a més informació, consulti els Termes i Condicions del Servei de Pagament per Matrícula.
Gestió del Pagament per Mòbil. T’informem que Aena emmagatzemarà els últims quatre dígits de la teva targeta de crèdit per identificar la targeta empleada per al pagament del servei contractat. En el cas de la utilització del servei de Pàrquing s’emmagatzemarà el número de matrícula del per establir el període de temps que hagis utilitzat els serveis d’aparcament i poder facturar-los. En cas que pagui l’accés a una de les Sales Vip gestionades per Aena a través del teu dispositiu mòbil es recollirà el seu DNI a l’efecte d’identificació.
Aquest tractament es basa en l’xecució d'un contracte en acceptar els termes i condicions d’aquest servei. Per a més informació, consulti els Termes i Condicions d’Aena Club.
Tractarem les seves dades per fer un procés d’Anonimització, sobre la base del nostre interès legítim, obtenint així dades agregades i anònimes, per a posteriors usos estadístics o altres finalitats legítimes empresarials.
En aquest sentit, hem fet una anàlisi interna ponderant el seu dret a la protecció de dades i el nostre interès a realitzar aquest tipus de processos amb finalitats estadístics, concloent que existeix una expectativa raonable (eliminació de totes les dades que permetin la seva identificació, mitjançant processos d’esborrat, agregació o substitució d’aquestes dades per unes altres que no puguin ser associades a una persona física), en el qual no es tracten dades especialment protegides ni comporten decisions automatitzades.
Pot oposar-se o sol·licitar informació addicional sobre aquest tractament a través dels canals habilitats a aquest efecte en aquesta política o enviant un correu a dpd@aena.es.
Gestió de productes amb distintiu o vinculació amb Aena i altres empreses col·laborades (targetes bancàries). Es tractaran les seves dades identificatives i les dades de la targeta de crèdit, en qualitat de client del Club Aena amb targeta de crèdit de l’entitat bancària, o amb el producte de l’empresa col·laboradora vinculada a Aena.
L’informem que, com a part del compromís amb les empreses que hem assumit, es compartirà l’estatus de soci amb empreses col·laboradores sempre que el client adquireixi el producte que Aena i l’empresa col·laboradora ofereixin, amb la finalitat d’aplicar promocions i beneficis exclusius als nostres membres. En qualsevol cas, Aena garanteix la protecció de les seves dades personals i només es compartiran les dades necessàries amb aquestes empreses, per oferir-li una experiència excepcional com a membre del nostre club.
Actualment, Aena disposa d’un acord amb l’entitat bancària BANKINTER per oferir, als nostres clients que vulguin, una targeta bancària.
Aquest tractament es basa en l’execució d’un contracte en acceptar els termes i condicions d’aquest servei. Per a més informació, consulti els Termes i Condicions de la targeta bancària.
En fer una compra o reserva en algun dels nostres serveis: Reserves de pàrquing, Serveis VIP, Marketplaces d’Aena, a través dels nostres portals web o a través de la nostra APP, Servei WIFI, tant com a membre d’Aena Club (usuari Complet) o com a convidat (registrant el seu correu electrònic).
En fer el procés de compra o reserva, les dades que ens ha facilitat es tractaran amb la finalitat de gestionar, tramitar i donar seguiment als productes o serveis que vostè compri o reservi, a través del nostre lloc web o APP, tractament basat en l’execució d’un contracte en acceptar els termes i condicions específics de cada servei dels indicats anteriorment.
Si, a més de l’anterior, el registre d’accés es fa a través d’una xarxa social, podrem fer servir les dades facilitades relatives a la navegació de l’usuari, utilitzant aquesta informació per analitzar i comprendre l’ús que les persones fan dels nostres serveis i poder fer-lo més intuïtiu.
Enviament d’enquestes de qualitat i satisfacció. Aena envia aquesta mena d’enquestes sobre els serveis dels quals ha gaudit per conèixer el seu grau de satisfacció, sobre la base de l’interès legítim d’Aena a conèixer l’opinió dels seus clients i tenir-la en consideració per a la millora en la qualitat dels seus serveis.
En aquest sentit, hem fet una anàlisi interna ponderant el seu dret a la protecció de dades i el nostre interès a fer aquest tipus d’enquestes, per a la millora de l’experiència d’usuari i del servei mateix, concloent que existeix una expectativa raonable per la seva banda sobre aquest tractament, en el qual no es tracten dades especialment protegides ni comporten decisions automatitzades.
Pot oposar-se o sol·licitar informació addicional sobre aquest tractament a través dels canals habilitats a aquest efecte en aquesta política o enviant un correu a dpd@aena.es
Tractarem les seves dades per fer un procés d’Anonimització, sobre la base del nostre interès legítim, obtenint així dades agregades i anònimes, per a posteriors usos estadístics o altres finalitats legítimes empresarials.
En aquest sentit, hem fet una anàlisi interna ponderant el seu dret a la protecció de dades i el nostre interès a realitzar aquest tipus de processos amb finalitats estadístics, concloent que existeix una expectativa raonable (eliminació de totes les dades que permetin la seva identificació, mitjançant processos d’esborrat, agregació o substitució d’aquestes dades per unes altres que no puguin ser associades a una persona física), en el qual no es tracten dades especialment protegides ni comporten decisions automatitzades.
Pot oposar-se o sol·licitar informació addicional sobre aquest tractament a través dels canals habilitats a aquest efecte en aquesta política o enviant un correu a dpd@aena.es
Enviament d’informació sobre els productes o serveis contractats. Per fer-ho, Aena li remetrà comunicacions sobre el/s servei/s que vostè hagi contractat amb nosaltres (Serveis VIP, Pàrquing, i altres serveis propis de la gestió aeroportuària d’Aena) així com informació sobre aquests, sempre que no s’hagi oposat a la seva recepció.
Aquest tractament es basa en el seu consentiment, el qual podrà revocar en qualsevol moment a través dels canals habilitats a aquest efecte en aquesta política.
Enviament de comunicacions comercials electròniques per informar-lo sobre altres productes o serveis propis de la gestió aeroportuària d’Aena diferents dels ja contractats. Aquestes comunicacions electròniques són enviades per Aena —sense cessió de les seves dades a tercers—, i es refereixen a productes i serveis d’Aena diferents dels que està contractant.
Aquest tractament es basa en el seu consentiment, el qual podrà revocar en qualsevol moment a través dels canals habilitats a aquest efecte en aquesta política.
Enviament d’altres comunicacions comercials electròniques. Aquestes comunicacions electròniques són enviades per Aena —sense cessió de les seves dades a tercers—, com a promocions i cupons de descompte de les botigues de l’Aeroport o de terceres empreses amb les quals Aena col·labora, sobre els següents sectors: automoció i lloguer de vehicles, oci, agències de viatge, turisme, transport, companyies aèries, restauració, tèxtil, moda, bellesa i cosmètica, financer i assegurador, premsa i revistes, joc i apostes.
Aquest tractament es basa en el seu consentiment, el qual podrà revocar en qualsevol moment a través dels canals habilitats a aquest efecte en aquesta política.
Creació de perfils o segmentació de clients. Aena tractarà la informació recaptada per realitzar un perfil comercial o segmentar als clients per així procedir punt a l’enviament d’ofertes comercials personalitzades, com a la millora de la seva experiència com a usuari de la nostra aplicació mòbil.
Aquest tractament es basa en el seu consentiment atorgat (“segons els meus gustos i preferències”), juntament amb el consentiment per a cada tipus de comunicacions comercials, el qual podrà revocar en qualsevol moment a través dels canals habilitats a aquest efecte en aquesta política.
Aquest tractament implica l’elaboració de perfils i l’adopció de decisions sobre el perfil generat. Més informació a l’apartat “5. A què ens fem referència amb elaboració de perfils i adopció de decisions sobre el perfil elaborat?” d’aquesta política.
Per a la prestació del servei Marketplace d’Aena (Food to Fly) a través de la geolocalització de les seves dades amb la finalitat de situar-lo a l’aeroport i oferir-li els serveis oferts.
Aquest tractament es basa en el seu consentiment, el qual podrà revocar en qualsevol moment a través dels canals habilitats a aquest efecte en aquesta política.
Per a la prestació dels serveis de wifi. El tractament es basa en l’execució del contracte de prestació de servei wifi segons les Condicions Generals d’Ús, així com el compliment d’obligacions legals relacionades amb l’article 31 bis del Codi Penal i l’obligació de la Llei 25/2007, de conservació de dades en les comunicacions electròniques.
Addicionalment, les dades facilitades en el registre de l’alta d’aquest servei wifi, així com les dades obtingudes de la navegació i localització, podran utilitzar-se per facilitar-li una experiència personalitzada mitjançant l’enviament de comunicacions comercials ajustades al seu perfil, si així ho ha autoritzat, i publicitàries per via electrònica, tal com s’ha indicat anteriorment.
Si además de lo anterior, el registro de acceso es realizado a través de una red social, podremos utilizar los datos facilitados relativos a la navegación del usuario, utilizando dicha información para analizar y comprender el uso que las personas hacen de nuestro servicio wifi y poder hacerlo más intuitivo.
En cas que sol·liciti la revocació i/o baixa de l'enviament de comunicacions comercials i publicitàries i/o informació per via electrònica indicades, AENA informa que tractarà les dades associades al dispositiu i dades de les credencials d'alta de l'USUARI amb la finalitat de poder tramitar la sol·licitud de baixa. En cap cas la retirada del consentiment no condiciona l'execució del contracte de prestació del servei wifi.
Les seves dades es conservaran durant el temps necessari per complir amb la finalitat per a la qual s'han demanat, així com el termini establert per obligació legal de la Llei 25/2007.
Les dades personals de menors de catorze (14) anys seran recollides i tractades sobre la base del permís i consentiment atorgat pels seus pares, tutors o representants legals per mitjà de comunicació electrònica a rgpd-drets-comercial@aena.es. Per tant, si vostè és menor de 14 anys, li demanem que s’abstingui de subministrar dades personals si no compta amb el consentiment de pares, tutors o representants legals, no sent Aena responsable de les actuacions del menor de catorze (14) anys o incapaç. Aena podrà procedir al tractament de les dades dels majors de catorze (14) anys amb el seu consentiment, excepte en aquells casos en els quals Llei exigeixi l’assistència dels titulars de la pàtria potestat o tutela.
4. Amb qui es comparteixen les seves dades?
En el cas de sol·licitar un servei per a l’Aeroport Internacional de la Regió de Múrcia, les seves dades seran comunicades a Aena Sociedad Concesionaria del Aeropuerto Internacional de la Región de Murcia, SME, SA, empresa filial d’Aena i que gestiona aquest aeroport, per a la prestació del servei.
Aquesta comunicació es fa sobre la base de ser necessària per a l’execució del contracte.
Les seves dades seran comunicades al seu banc, per fer el pagament dels serveis contractats, així com, si escau, a la seva empresa o companyia, en els casos en què sigui aquesta entitat la contractant del servei que vostè rebi.
Aquestes comunicacions es faran sobre la base de ser necessària per a l’execució del contracte subscrit.
Es podran comunicar les seves dades a les empreses del MarketPlace d’Aena amb la finalitat de poder procedir a la gestió del servei o producte contractat per vostè.
Aquestes comunicacions es fan sobre la base de ser necessària per a l’execució del contracte subscrit entre vostè i Aena o entre vostè i aquestes empreses.
La prestació del servei de wifi el presta una empresa externa en els Aeroports, per tant, aquesta empresa tindrà accés a les seves dades per poder prestar el servei.
Així mateix, Aena podrà comunicar les seves dades a terceres parts a les quals està obligada a transmetre informació, com ara autoritats públiques, amb la finalitat de donar compliment amb els requeriments d’aquestes autoritats i la normativa aplicable, si escau.
Aquestes comunicacions es fan sobre la base de compliment d’obligacions legals.
Si té una targeta bancària amb vinculació i distintiu d’Aena, se l’informa que es comunicarà a l’entitat bancària (actualment BANKINTER) la seva condició de soci d’Aena Club o qualsevol situació que modifiqui la seva condició d’usuari actiu d’Aena Club.
Aquestes comunicacions es fan en el cas que sigueu membre d’Aena Club i hàgiu contractat amb l’entitat bancària col·laboradora la targeta bancària de fidelització.
Algunes empreses que participen en el MarketPlace ens fan un informe dels productes o serveis adquirits per vostè, sempre que s’iniciïn en el MarketPlace.
Aquestes comunicacions es fan sobre la base de l’execució del contracte que vostè subscriu amb aquesta empresa en fer la seva compra o contractar un servei amb aquesta.
El servei Aena Pets el proporciona una empresa externa (PETPASS), per això Aena durà a terme la cessió de les dades d’UID, el vostre nom, els cognoms, el correu electrònic i el tipus de client. Aquestes comunicacions es faran sobre la base de l’interès legítim d’Aena i PETPASS a prestar un servei que l’usuari ha sol·licitat de manera expressa.
No es preveuen més comunicacions ni transferències internacionals de dades excepte obligació legal.
5. A què fem referència amb elaboració de perfils i adopció de decisions sobre el perfil elaborat?
Sempre que Aena compti amb legitimació per enviar-li comunicacions comercials segons els seus gustos i preferències, farem servir les seves interaccions al web i la contractació de productes o serveis per adequar la publicitat segons les seves preferències. Aena tractarà la informació recollida per fer un perfil comercial o segmentar els clients per així procedir punt a l’enviament d’ofertes comercials personalitzades com a la millora de la seva experiència com a usuari dels nostres serveis.
Si s’ha registrat en els nostres Serveis i el registre d’accés es fa a través d’una xarxa social, podrem fer servir també les dades facilitades relatives a la navegació de l’usuari, utilitzant aquesta informació per analitzar i comprendre l’ús que les persones fan dels nostres serveis i poder fer-los més intuïtius.
Així mateix, vostè té dret a no ser objecte de decisions basades en tractaments automatitzats (inclosa l’elaboració de perfils), per la qual cosa podrà exercir aquest dret en qualsevol moment seguint les indicacions establertes en el punt “7 Quins són els seus drets pel que fa a les seves dades personals?” d’aquesta política.
6. Durant quant temps conservarem les seves dades personals?
Les seves dades seran conservades mentre mantingui relació amb Aena com a membre d’Aena Club, no retiri el consentiment atorgat o no exerceixi els seus drets, així com durant els terminis legals que corresponguin per atendre les possibles reclamacions i responsabilitats que sorgeixin derivades del tractament.
Les dades personals afectes a tractaments basats en el seu consentiment es conservaran per complir amb les seves corresponents finalitats mentre no el revoqui.
Sens perjudici de l’anterior, addicionalment, les seves dades seran conservades degudament bloquejades, mentre puguin derivar-se responsabilitats de l’execució de la nostra relació contractual o precontractual, així com per al compliment d’altres obligacions legals a càrrec d’Aena. En relació amb això, Aena garanteix que no tractarà les dades tret que sigui necessari per a la formulació, exercici o defensa de reclamacions o quan aquest sigui requerit per facilitar els mateixos a l’Administració Pública, Jutges i Tribunals durant el període de prescripció dels seus drets o obligacions legals.
Aquest tractament relatiu a aquesta conservació posterior de les dades es basa en el compliment d’obligacions legals, concretament l’obligació recollida en la normativa de protecció de dades personals.
7. Quins són els seus drets pel que fa a les seves dades personals?
Qualsevol interessat té dret a obtenir confirmació sobre l’existència, o no, d’un tractament de les seves dades personals. Així mateix, el Reglament General de Protecció de Dades estipula, com a drets de l’interessat:
- Accedir a les seves dades
- Sol·licitar la rectificació o supressió de les seves dades
- Sol·licitar la limitació del tractament de les seves dades
- A la portabilitat de les seves dades
- Oposar-se al tractament de les seves dades
- A no ser objecte de decisions automatitzades (elaboració de perfils)
Les seves peticions seran contestades com més aviat millor i, en tot cas, en el termini d’un mes des de la recepció de la seva sol·licitud. Aquest termini podrà prorrogar-se dos mesos més en cas necessari, tenint en compte la complexitat i el nombre de sol·licituds. En tot cas, Aena informarà l’interessat de la pròrroga dins del primer mes des de la sol·licitud.
L’interessat té dret a exercir els seus drets reconeguts, així com retirar els consentiments atorgats a qualsevol moment o a oposar-se al tractament amb finalitats comercials, sense que això afecti la seva gestió del servei contractat, mitjançant els següents mitjans habilitats:
- A través de l’enllaç de baixa inclòs al peu de la comunicació rebuda,
- En cas que l'usuari estigui registrat com a membre d'Aena Club: Iniciant sessió al portal o APP, i accedint a “El meu compte” per a la gestió de consentiments, eliminació de compte, actualització de dades personals o descàrrega de dades personals, o
- En cas de ser un usuari convidat: accedint al portal https://preferencias.aena.es . Introdueixi la seva adreça de correu electrònic i hi rebrà un correu electrònic nou amb un enllaç on ja podrà retirar els seus consentiments, descarregar-se les seves dades personals, modificar les seves dades o sol·licitar la cancel·lació. El pas anteriorment descrit és necessari per comprovar que vostè sol·licita els seus drets des del seu correu registrat i per evitar que un tercer els exerceixi en nom seu, o
- A través de la següent adreça de correu electrònic rgpd-derechos-comercial@aena.es (indicant a l’assumpte el dret que vol exercir i, si escau, sobre quin tractament dels indicats), dirigint un escrit a l’adreça Calle Peonías, N.º 12, 28042-Madrid, així com a través del Portal de Tràmits i Reclamacions (https://tramitesyreclamaciones.aena.es).
Per a qualsevol dubte pot contactar amb el nostre Delegat de Protecció de Dades mitjançant el correu electrònic: dpd@aena.es.
L’interessat té dret a presentar reclamació davant l’Agència Espanyola de Protecció de dades (AEPD) com a autoritat de supervisió i control en matèria de protecció de dades al territori espanyol (www.aepd.es).
8. Modificació d’aquesta Política de Privadesa
Aena es reserva el dret a modificar aquesta Política de Privadesa. Aena podrà modificar aquestes condicions, comunicant-ho als socis, requisit que les parts convenen expressament que s’entén compliment amb la publicació de les variacions a través del lloc web d’Aena www.aena.es o a través d’Aena Club o qualsevol altre punt de comunicació d’Aena.