Política de privacitat

En Aena, ens comprometem a garantir l'ús de les dades personals dels nostres clients d'una manera transparent i segura, per la qual cosa l'informem, de conformitat amb el que estableix la normativa vigent de protecció de dades personals i, en particular, el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell de 27 d'abril de 2016 i la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, de la present política de privacitat.

1. Qui és el Responsable del Tractament?

Aena S.M.E., S.A (d’ara en avant, Aena)

Adreça: Peonías, 12, 28042, Madrid.

CIF: A86212420

Telèfon de contacte: (+34) 91 321 10 00

Registre Mercantil de Madrid, Tom 28.806, Foli 211, Secció 8, Full M-518648.

Delegat de Protecció de Dades: dpd@aena.es

2. Quines dades personals podem tractar?

Les dades personals que Aena pot tractar provenen directament de vosté o bé són generades a conseqüència de la navegació i ús per la seua banda en el lloc web o l'aplicació. En concret, les dades que podem tractar són:

  • Dades identificatives i de contacte (nom, cognoms, DNI, domicili, correu electrònic, número de telèfon).
  • Dades sobre informació econòmica i transaccional (dades sobre compres, reserves, comandes, devolucions i mitjans de pagament).
  • Informació sobre els seus gustos i preferències basats en la seua navegació i compres realitzades.
  • En el cas de la utilització del servici de pàrquing i que siga membre d'Aena Club, s'emmagatzemarà el número de matrícula del seu cotxe en Aena Club a fi d'establir el període de temps que ha utilitzat els servicis d'aparcament i poder facturar-los.
  • Aena recopilarà la informació sobre punts d'accés wifi (localització) o aquella relativa a la seua latitud i longitud, amb la finalitat que esta informació ens ajude a mostrar la seua localització per a poder facilitar-li els nostres servicis.
  • Algunes empreses que participen en els portals de Food to Fly, Aena Travel i Shop to Fly (d'ara en avant "Marketplaces d’Aena") ens informen dels productes o servicis adquirits per vosté i que s'hagen iniciat dins d'estos.
  • En cas que vosté siga membre d'Aena Club i sol·licite contractar la targeta de fidelització, l'entitat bancària col·laboradora ens comunicarà les seues dades per a comprovar que és membre del Club. Així mateix, ens informarà quan siga titular de la targeta i haja fet un nombre determinat de compres amb esta perquè vosté puga disfrutar dels avantatges i beneficis vinculats al club.
  • Els comentaris i valoracions que vosté publique sobre els productes i servicis oferits en el portal del MarketPlace d'Aena. Tinga en compte que seran considerats com a públics i no confidencials, i es permetrà l'accés a esta informació a qualsevol usuari que navegue pel portal.
  • Les dades facilitades a través de les seues xarxes socials, si el registre d'accés als nostres servicis es fa a través del seu compte en la xarxa social habilitada per a registrar-se.
  • Per a poder oferir alguns servicis que requereixen registre, Aena pot obtindre dades personals de contacte que haja facilitat l'Usuari en el moment d'accedir al servici o donar-s'hi d'alta, per a la prestació del servici. En particular, t'informem que, si el registre d'accés es fa a través del compte d'una xarxa social, podem utilitzar les dades facilitades a través de les xarxes socials, tal com s'ha detallat anteriorment. Si el registre es fa directament a través del portal corresponent, podrem utilitzar les dades personals que ha facilitat en el moment del registre per a accedir-hi, així com la targeta SIM per poder identificar-lo com a usuari i garantir la millor connexió possible.Així mateix, hi ha altres dades que queden registrades en el sistema i que són, així mateix, obligatòries amb les finalitats relatives al servici WIFI, com són nom del dispositiu que es connecta a la wifi, adreça MAC, adreça IP, número de telèfon i IMEI (en cas que l'accés es faça a través d'un telèfon) i dades de connexió i navegació

L'informem que totes les dades que sol·licitem o puguem sol·licitar són necessàries per a les finalitats descrites en esta política de privacitat i, si no ens facilita estes dades, no podrem posar-nos en contacte amb vosté ni tampoc oferir-li una resposta a qualsevol sol·licitud que plantege. Per este motiu, ens reservem la facultat de no respondre ni tramitar qualsevol tipus de sol·licitud en cas que no ens facilite les dades esmentades.

És important que garantisca la veracitat de les dades de caràcter personal que ens proporcione, i periòdicament podrem demanar-li que les revise i les actualitze, per tal que estes dades personals siguen tan exactes i veraces com siga possible.

3. Per a què tractem les seues dades? Amb quina legitimació les tractem?

Les dades personals que ens puga facilitar o es puguen recollir a través de les galetes en esta web o aplicació seran tractades per a les finalitats que, a continuació, indiquem:

Com a membre registrat en Aena Club (client complet):

  • Gestió com a membre d'Aena Club i de la subscripció contractada. Tractament basat en la relació contractual establida a través de l'acceptació dels Termes i Condicions del Club.

  • Enviament als membres d'informació sobre els últims avantatges dels servicis d'Aena que, com a membres del club en exclusiva, poden disfrutar, i de com accedir-hi. Per a això, Aena li remetrà comunicacions i informació sobre Servicis VIP, Pàrquing i altres servicis propis de la gestió aeroportuària d'Aena, sempre que seguisca sent membre del Club i no s'haja oposat a la seua recepció.

    Este tractament es basa en la seua condició de membre d'Aena i en la prestació dels servicis i les ofertes adreçades als membres del Club Aena, tal com es detalla en els termes i condicions d'este club. S'hi pot oposar en qualsevol moment a través dels canals habilitats a este fi tant en el moment del seu registre com a membre com en el correu electrònic d'oferta rebut o en la seua àrea personal del Club Aena.

    L'informem que, en cas d'oposar-se a este tractament, pot ser que les funcionalitats del servici es vegen reduïdes, ja que no podrem informar-lo dels avantatges que té a la seua disposició com a membre del Club.

    Aena Club és un servici que Aena ofereix al col·lectiu d'usuaris registrats com a membres del club, amb la finalitat principal i inherent d'informar-lo de descomptes, promocions, ofertes, novetats i avantatges en determinats servicis o prestacions d'Aena, als quals pot accedir per ser membre del club, així com enviar-li informació precisa i actualitzada sobre estos i relacionada amb la seua condició de soci. No obstant això, la sol·licitud de baixa d'estes comunicacions implica que no podrem informar-lo dels descomptes, promocions, ofertes, novetats i avantatges que resulten aplicables en cada moment als servicis oferits a través del Club. En conseqüència, si no desitja rebre estes comunicacions amb informació d'estos beneficis, pot sol·licitar la baixa de les comunicacions en qualsevol moment, a través dels canals habilitats a este efecte en esta política.

  • Enviament de comunicacions comercials electròniques per a informar-lo sobre altres productes o servicis propis de la gestió aeroportuària d'Aena diferents dels anteriors. Estes comunicacions electròniques són enviades per Aena —sense cessió de les seues dades a tercers— i es refereixen a comunicacions sobre Servicis VIP, Pàrquing, i altres servicis propis de la gestió aeroportuària d'Aena, així com informació sobre estos diferents de l'enviament anterior d'ofertes exclusives als membres del club.

    Este tractament es basa en el seu consentiment, el qual pot revocar en qualsevol moment a través dels canals habilitats a este efecte en esta política

  • Enviament d'enquestes de qualitat i satisfacció. Aena envia este tipus d'enquestes sobre els servicis dels quals ha disfrutat per a conéixer el seu grau de satisfacció, sobre la base de l'interés legítim d'Aena a conéixer l'opinió dels seus clients i prendre-la en consideració per a la millora en la qualitat dels seus servicis.

    En este sentit, hem procedit a una anàlisi interna que pondera el seu dret a la protecció de dades i el nostre interés a fer este tipus enquestes, per a la millora de l'experiència d'usuari i del mateix servici, i hem conclòs que existeix una expectativa raonable per la seua banda sobre este tractament, en el qual no es tracten dades especialment protegides ni comporten decisions automatitzades.

    Pot oposar-se a este tractament o sol·licitar-ne informació addicional a través dels canals habilitats a este efecte en esta política o enviant un correu a dpd@aena.es.

  • Enviament d'altres comunicacions comercials electròniques. Estes comunicacions electròniques són enviades per Aena —sense cessió de les seues dades a tercers—, com promocions i cupons de descompte de les botigues de l'Aeroport o de terceres empreses amb les quals Aena col·labora, sobre els següents sectors: automoció i lloguer de vehicles, oci, agències de viatge, turisme, transport, companyies aèries, restauració, tèxtil, moda, bellesa i cosmètica, financer i assegurador, premsa i revistes, joc i apostes.

    Este tractament es basa en el seu consentiment, el qual pot revocar en qualsevol moment a través dels canals habilitats a este efecte en esta política.

  • Accés o inici de sessió a WiFi, Marketplace d'Aena, Aena Club, portals Commerce i APP d'Aena a través d'una xarxa social. Té l'opció d'utilitzar l'accés o l'inici de sessió mitjançant una xarxa social que oferisca aquesta funcionalitat (“login social”), sempre que estiga disponible en la nostra pantalla d'inici. Aquesta opció es pot fer servir tant per a vincular l'inici de sessió a un compte existent com per a crear-ne un de nou. En aquests casos, s'importaran des del seu compte en la xarxa social les credencials d'accés, així com el nom i l'adreça de correu electrònic o el número de telèfon (prèvia autorització, si fora necessari).

    En utilitzar aquesta funcionalitat, la xarxa social corresponent pot compartir amb nosaltres informació addicional del seu perfil públic, com el nom, el sexe, l'edat aproximada o la fotografia de perfil, d'acord amb els seus propis termes d'ús. Li recomanem revisar detingudament aquestes condicions. Llevat que ens atorgue el seu consentiment exprés, no conservarem aquesta informació addicional.

    Així mateix, l'ús del login social pot implicar que es compartisca certa informació sobre la seua activitat amb la xarxa social corresponent. Per això, li aconsellem revisar la configuració de privadesa del seu compte i consultar la política de privadesa d'aquesta xarxa social per a conéixer com gestionen les seues dades.

    En cas que vosté opte per aquesta modalitat d'accés, el tractament de les seues dades personals es basarà en el consentiment que ens atorgue en autoritzar la cessió d'informació des de la xarxa social.

  • Gestió del distintiu ambiental. En cas que vosté, com a membre d'Aena Club, faça una reserva de Pàrquing, es farà una consulta pública a través del Portal Estadístic de la DGT per a comprovar el distintiu ambiental associat a la matrícula del vehicle. Este tractament es fa amb la finalitat d'oferir beneficis o descomptes a aquells usuaris amb vehicles menys contaminants sobre la base de l’interés legítim d’Aena a promoure la protecció del medi ambient.

    En este sentit, hem fet una anàlisi interna que pondera el seu dret a la protecció de dades i el nostre interés a realitzar esta consulta a la DGT, per a la millora de l'experiència d'usuari, i hem conclòs que existeix una expectativa raonable per la seua banda sobre este tractament, en el qual no es tracten dades especialment protegides ni comporten decisions automatitzades.

    Pot oposar-se a este tractament o sol·licitar-ne informació addicional a través dels canals habilitats a este efecte en esta política o enviant un correu a dpd@aena.es.

  • Creació de perfils o segmentació de clients. Aena tracta la informació recaptada per a realitzar un perfil comercial o segmentar els clients per a, així, procedir tant a l'enviament d'ofertes comercials personalitzades com a la millora de la seua experiència com a usuari de la nostra aplicació mòbil.

    Este tractament es basa en la prestació del servici d'enviament de les comunicacions als membres d'Aena (“segons els meus gustos i preferències”), que es detalla en els termes i condicions d'este club. S'hi pot oposar en qualsevol moment a través dels canals habilitats a este fi en el correu electrònic rebut, així com en l'àrea personal del Club Aena.

    Este tractament implica l'elaboració de perfils i l'adopció de decisions sobre el perfil generat. Més informació en l'apartat “5. A què ens referim amb ‘elaboració de perfils i adopció de decisions sobre el perfil elaborat’?” d'esta política.

  • Gestió del Pagament per Matrícula. Es tracten les dades de la matrícula del vehicle i les dades de la targeta de crèdit que l'usuari ha facilitat en el seu perfil de client d'Aena Club amb la finalitat d'efectuar el pagament de l'estada del pàrquing.

    Este tractament es basa en l'execució d'un contracte en acceptar els termes i condicions d'este servici. Per a més informació, consulte els Termes i Condicions del Servici de Pagament per Matrícula.

  • Gestió del Pagament per Mòbil. L'informem que Aena emmagatzema els últims quatre dígits de la seua targeta de crèdit per a identificar la targeta emprada per al pagament del servici contractat. En el cas que utilitze el servici de Pàrquing, s'emmagatzemarà el número de matrícula del cotxe a fi d'establir el període de temps que haja utilitzat els servicis d'aparcament i poder facturar-los. En cas que pague a través del seu dispositiu mòbil l'accés a una de les Sales Vip gestionades per Aena, es recollirà el seu DNI a l'efecte d'identificació.

    Este tractament es basa en l'execució d'un contracte en acceptar els termes i condicions d'este servici. Per a més informació, consulte els Termes i Condicions d’Aena Club.

  • Tractarem les seues dades per a realitzar un procés d'Anonimització, sobre la base del nostre interés legítim, per a obtindre així dades agregades i anònimes, per a posteriors usos estadístics o altres finalitats legítimes empresarials.

    En este sentit, hem fet una anàlisi interna per ponderar el seu dret a la protecció de dades i el nostre interés a realitzar este tipus de processos amb finalitats estadístics, i hem conclòs que existeix una expectativa raonable (eliminació de totes les dades que permeten la seua identificació, mitjançant processos d'esborrat, agregació o substitució d'estes dades per unes altres que no puguen ser associades a una persona física), en la qual no es tracten dades especialment protegides ni comporten decisions automatitzades

    Pot oposar-se a este tractament o sol·licitar-ne informació addicional a través dels canals habilitats a este efecte en esta política o enviant un correu a dpd@aena.es.

  • Gestió de productes amb distintiu o vinculació amb Aena i altres empreses col·laborades (targetes bancàries). Es tractaran les seues dades identificatives i les dades de la targeta de crèdit, en la seua qualitat de client d'Aena Club amb targeta de crèdit de l'entitat bancària, o amb el producte de l'empresa col·laboradora vinculada a Aena.

    L'informem que, com a part del compromís que hem assumit amb les empreses, es compartirà l'estatus de soci amb empreses col·laboradores sempre que el client adquirisca el producte que Aena i l'empresa col·laboradora oferisquen, amb la finalitat d'aplicar promocions i beneficis exclusius als nostres membres. En qualsevol cas, Aena garanteix la protecció de les seues dades personals i només compartirà les dades necessàries amb estes empreses, per oferir-li una experiència excepcional com a membre del nostre club.

    Actualment, Aena disposa d'un acord amb l'entitat bancària BANKINTER per a oferir als nostres clients que la vulguen una targeta bancària.

    Este tractament es basa en l'execució d'un contracte en acceptar els termes i condicions d'este servici. Per a més informació, consulte els Termes i Condicions de la targeta bancària.

  • En realitzar una compra o reserva en algun dels nostres servicis: Reserves de pàrquing, Servicis VIP, Marketplaces d'Aena, a través dels nostres portals web o a través de la nostra APP, Servici WIFI, tant com a membre d'Aena Club (usuari Complet) o com a convidat (registrant el seu correu electrònic).

  • En realitzar el procés de compra o reserva, les dades que ens ha facilitat es tractaran amb la finalitat de gestionar, tramitar i donar seguiment als productes o servicis que vosté compre o reserve, a través del nostre lloc web o APP, tractament basat en l'execució d'un contracte en acceptar els termes i condicions específics de cada servici dels indicats anteriorment.

  • Si a més d'això, el registre d'accés es fa a través d'una xarxa social, podem utilitzar les dades facilitades a través de les xarxes socials relatives a la navegació de l'usuari, i utilitzar esta informació per a analitzar i comprendre l'ús que les persones fan dels nostres servicis i poder fer-lo més intuïtiu.

  • Enviament d'enquestes de qualitat i satisfacció. Aena envia este tipus d'enquestes sobre els servicis dels quals ha disfrutat per a conéixer el seu grau de satisfacció, sobre la base de l'interés legítim d'Aena a conéixer l'opinió dels seus clients i prendre-la en consideració per a la millora en la qualitat dels seus servicis.

    En este sentit, hem procedit a una anàlisi interna que pondera el seu dret a la protecció de dades i el nostre interés a fer este tipus enquestes, per a la millora de l'experiència d'usuari i del mateix servici, i hem conclòs que existeix una expectativa raonable per la seua banda sobre este tractament, en el qual no es tracten dades especialment protegides ni comporten decisions automatitzades.

    Pot oposar-se a este tractament o sol·licitar-ne informació addicional a través dels canals habilitats a este efecte en esta política o enviant un correu a dpd@aena.es.

  • Tractarem les seues dades per a realitzar un procés d'Anonimització, sobre la base del nostre interés legítim, per a obtindre així dades agregades i anònimes, per a posteriors usos estadístics o altres finalitats legítimes empresarials.

    En este sentit, hem fet una anàlisi interna per ponderar el seu dret a la protecció de dades i el nostre interés a realitzar este tipus de processos amb finalitats estadístics, i hem conclòs que existeix una expectativa raonable (eliminació de totes les dades que permeten la seua identificació, mitjançant processos d'esborrat, agregació o substitució d'estes dades per unes altres que no puguen ser associades a una persona física), en la qual no es tracten dades especialment protegides ni comporten decisions automatitzades

    Pot oposar-se a este tractament o sol·licitar-ne informació addicional a través dels canals habilitats a este efecte en esta política o enviant un correu a dpd@aena.es.

  • Enviament d'informació sobre els productes o servicis contractats. Per a això, Aena li remetrà comunicacions sobre el/s servici/s que vosté haja contractat amb nosaltres (Servicis VIP, Pàrquing i altres servicis propis de la gestió aeroportuària d'Aena), així com informació sobre estos, sempre que no s'haja oposat a la seua recepció.

    Este tractament es basa en el seu consentiment, el qual pot revocar en qualsevol moment a través dels canals habilitats a este efecte en esta política.

  • Enviament de comunicacions comercials electròniques per a informar-lo sobre altres productes o servicis propis de la gestió aeroportuària d'Aena diferents dels ja contractats. Estes comunicacions electròniques són enviades per Aena —sense cessió de les seues dades a tercers—, i es refereixen a productes i servicis d'Aena diferents dels que està contractant.

    Este tractament es basa en el seu consentiment, el qual pot revocar en qualsevol moment a través dels canals habilitats a este efecte en esta política.

  • Enviament d'altres comunicacions comercials electròniques. Estes comunicacions electròniques són enviades per Aena —sense cessió de les seues dades a tercers—, com promocions i cupons de descompte de les botigues de l'Aeroport o de terceres empreses amb les quals Aena col·labora, sobre els següents sectors: automoció i lloguer de vehicles, oci, agències de viatge, turisme, transport, companyies aèries, restauració, tèxtil, moda, bellesa i cosmètica, financer i assegurador, premsa i revistes, joc i apostes.

    Este tractament es basa en el seu consentiment, el qual pot revocar en qualsevol moment a través dels canals habilitats a este efecte en esta política.

  • Creació de perfils o segmentació de clients. Aena tracta la informació recaptada per a realitzar un perfil comercial o segmentar els clients per a, així, procedir tant a l'enviament d'ofertes comercials personalitzades com a la millora de la seua experiència com a usuari de la nostra aplicació mòbil.

    Este tractament es basa en el seu consentiment atorgat (“segons els meus gustos i preferències”), junt amb el consentiment per a cada tipus de comunicacions comercials, el qual pot revocar en qualsevol moment a través dels canals habilitats a este efecte en esta política.

    Este tractament implica l'elaboració de perfils i l'adopció de decisions sobre el perfil generat. Més informació en l'apartat “5. A què ens referim amb ‘elaboració de perfils i adopció de decisions sobre el perfil elaborat'?” d'esta política.

  • Per a la prestació del servici Marketplace d'Aena (Food to Fly) a través de la geolocalització de les seues dades amb la finalitat de situar-lo en l'aeroport i presentar-li els servicis que oferim.

    Este tractament es basa en el seu consentiment, el qual pot revocar en qualsevol moment a través dels canals habilitats a este efecte en esta política

  • Per a la prestació del servici de Wifi. Este tractament es basa en l'execució del contracte de prestació de servici Wifi segons les Condicions Generals d'Ús, així com el compliment d'obligacions legals relacionades amb l'article 31 bis del Codi penal i l'obligació de la Llei 25/2007, de conservació de dades en les comunicacions electròniques,

    Addicionalment, les dades facilitades en el registre de l'alta d'este servici wifi, així com les dades obtingudes de la navegació i localització, poden utilitzar-se per a facilitar-li una experiència personalitzada mitjançant l'enviament de comunicacions comercials ajustades al seu perfil, si així ho ha autoritzat, i publicitàries per via electrònica, tal com s'ha indicat anteriorment.

    Si a més d'això, el registre d'accés es fa a través d'una xarxa social, podem utilitzar les dades facilitades a través de les xarxes socials relatives a la navegació de l'usuari, i utilitzar esta informació per a analitzar i comprendre l'ús que les persones fan dels nostres servicis i poder fer-lo més intuïtiu.

    En cas que sol·licite la revocació i/o baixa de l'enviament de comunicacions comercials i publicitàries i/o informació per via electrònica indicades, AENA informa que tractarà les dades associades al dispositiu i dades de les credencials d'alta de l'USUARI amb la finalitat de poder tramitar la sol·licitud de baixa. En cap cas la retirada del consentiment condiciona l'execució del contracte de prestació del servici Wifi.

    Les seues dades es conservaran durant el temps necessari per a complir amb la finalitat per a la qual s'han recaptat, així com el termini establit per obligació legal de la Llei 25/2007.

Les dades personals de menors de catorze (14) anys es recullen i es tracten sobre la base del permís i consentiment atorgat pels seus pares, tutors o representants legals per mitjà de comunicació electrònica a rgpd-derechos-comercial@aena.es. Per tant, si vosté és menor de 14 anys, li preguem que s'abstinga de subministrar dades personals si no compta amb el consentiment de pares, tutors o representants legals. Aena no és responsable de les actuacions del menor de catorze (14) anys o incapaç. Aena pot procedir al tractament de les dades dels majors de catorze (14) anys amb el seu consentiment, excepte en aquells casos en els quals la llei exigisca l'assistència dels titulars de la pàtria potestat o tutela.

4.Amb qui es comparteixen les seues dades?

En el cas de sol·licitar un servici per a l'Aeroport Internacional de la Regió de Múrcia, les seues dades seran comunicades a Aena Sociedad Concesionaria del Aeropuerto Internacional de la Región de Murcia SME, SA, empresa filial d'Aena i que gestiona este aeroport, per a la prestació del servici.

Esta comunicació es realitza sobre la base de ser necessària per a l'execució del contracte.

Les seues dades es comuniquen al seu banc per a efectuar el pagament dels servicis contractats, així com, si escau, a la seua empresa o companyia, en els casos en què esta entitat siga la contractant del servici que vosté reba.

Estes comunicacions es realitzen sobre la base de ser necessàries per a l'execució del contracte subscrit.

Es poden comunicar les seues dades a les empreses del MarketPlace d'Aena amb la finalitat de poder procedir a la gestió del servici o producte contractat per vosté.

Estes comunicacions es realitzen sobre la base de ser necessàries per a l'execució del contracte subscrit entre vosté i Aena o entre vosté i estes empreses.

La prestació del servici de wifi la du a terme una empresa externa als Aeroports; per tant, esta empresa té accés a les seues dades per a poder prestar el servici.

Així mateix, Aena pot comunicar les seues dades a terceres parts a les quals està obligada a transmetre informació, com autoritats públiques, amb la finalitat de complir els requeriments d'estes autoritats i la normativa aplicable, si escau.

Estes comunicacions es realitzen sobre la base de compliment d'obligacions legals.

Algunes empreses que participen en el MarketPlace ens fan un informe dels productes o servicis adquirits per vosté, sempre que s'inicien en el MarketPlace,

Estes comunicacions es realitzen sobre la base de l'execució del contracte que vosté subscriu amb esta empresa en realitzar-hi la seua compra o contractar-hi un servici.

Si disposa d'una targeta bancària amb vinculació i distintiu d'Aena, l'informem que es comunicarà a l'entitat bancària (actualment BANKINTER) la seua condició de soci d'Aena Club o qualsevol situació que modifique la seua condició d'usuari actiu de Club Aena.

Estes comunicacions es fan en el cas que vosté siga membre d'Aena Club i haja contractat amb l'entitat bancària col·laboradora la targeta bancària de fidelització.

El servei Aena Pets el proporciona una empresa externa (PETPASS), per la qual cosa Aena durà a terme la cessió de les dades d'UID, com el nom, els cognoms, el correu electrònic i el tipus de client. Aquestes comunicacions es faran sobre la base de l'interés legítim d'Aena i PETPASS per prestar un servei que l'usuari ha sol·licitat de manera expressa.

No es preveuen més comunicacions ni transferències internacionals de dades excepte obligació legal.

5.A què ens referim amb “elaboració de perfils i adopció de decisions sobre el perfil elaborat”?

Sempre que Aena compte amb legitimació per a enviar-li comunicacions comercials sobre la base dels seus gustos i preferències, utilitzarem les seues interaccions en la web i la contractació de productes o servicis per a adequar la publicitat segons les seues preferències. Aena tractarà la informació recaptada per a realitzar un perfil comercial o segmentar els clients per a així procedir tant a l'enviament d'ofertes comercials personalitzades com a la millora de la seua experiència com a usuari dels nostres servicis.

Si s'ha registrat en els nostres Servicis i el registre d'accés és realitzat a través d'una xarxa social, podem utilitzar també les dades facilitades a través de les xarxes socials relatives a la navegació de l'usuari, i utilitzar esta informació per a analitzar i comprendre l'ús que les persones fan dels nostres servicis i poder fer-lo més intuïtiu.

Així mateix, vosté té dret a no ser objecte de decisions basades en tractaments automatitzats (inclosa l'elaboració de perfils), per la qual cosa pot exercir este dret en qualsevol moment seguint les indicacions establides en el punt “7 Quins són els seus drets pel que fa a les seues dades personals?” d'esta política.

6. Durant quant de temps conservarem les seues dades personals?

Les seues dades seran conservades mentre mantinga relació amb Aena com a membre d'Aena Club, no retire el consentiment atorgat o no exercisca els seus drets, així com durant els terminis legals que corresponguen per a atendre les possibles reclamacions i responsabilitats que sorgisquen derivades del tractament.

Les dades personals afectes a tractaments basats en el seu consentiment es conservaran per a complir amb les seues corresponents finalitats mentre no el revoque.

Sense perjudici d'això, addicionalment, les seues dades seran conservades degudament bloquejades, mentre puguen derivar-se responsabilitats de l'execució de la nostra relació contractual o precontractual, així com per al compliment d'altres obligacions legals a càrrec d'Aena. Referent a això, Aena garanteix que no tractarà les dades llevat que siga necessari per a la formulació, exercici o defensa de reclamacions o quan l'Administració pública, jutges i tribunals requerisquen que es faciliten durant el període de prescripció dels seus drets o obligacions legals.

Este tractament relatiu a esta conservació posterior de les dades es basa en el compliment d'obligacions legals, concretament l'obligació recollida en la normativa de protecció de dades personals.

7. Quins són els seus drets pel que fa a les seues dades personals?

Qualsevol interessat té dret a obtindre confirmació sobre l'existència, o no, d'un tractament de les seues dades personals. Així mateix, el Reglament general de protecció de dades estipula com a drets de l'interessat:

  • Accedir a les seues dades
  • Sol·licitar la rectificació o supressió de les seues dades
  • Sol·licitar la limitació del tractament de les seues dades
  • Demanar la portabilitat de les seues dades
  • Oposar-se al tractament de les seues dades
  • No ser objecte de decisions automatitzades (elaboració de perfils)

Les seues peticions es respondran com més prompte millor i, en tot cas, en el termini d'un mes des de la recepció de la seua sol·licitud. Este termini pot prorrogar-se dos mesos més en cas necessari, tenint en compte la complexitat i el nombre de sol·licituds. En tot cas, Aena informarà l'interessat de la pròrroga dins del primer mes des de la sol·licitud.

L'interessat té dret a exercir els seus drets reconeguts, així com a retirar els consentiments atorgats en qualsevol moment o oposar-se al tractament amb finalitats comercials, sense que això afecte la seua gestió del servici contractat, mitjançant els següents mitjans habilitats:

  • A través de l'enllaç de baixa inclòs al peu de la comunicació rebuda,
  • En cas que l'usuari estiga registrat com a membre d'Aena Club: Iniciant sessió en el portal o APP, i accedint a “El meu compte” per a la gestió de consentiments, eliminació de compte, actualització de dades personals o descàrrega de dades personals, o
  • En el cas de ser un usuari convidat: accedint al portal https://preferencias.aena.es. Introduïsca la seua adreça de correu electrònic i hi rebrà un nou correu electrònic amb un enllaç on ja podrà retirar els seus consentiments, descarregar-se les seues dades personals, modificar les seues dades o sol·licitar la cancel·lació. El pas anteriorment descrit és necessari per a comprovar que vostè sol·licita els seus drets des del seu correu registrat i per a evitar que un tercer els exercisca en nom seu, o
  • a través de l'adreça de correu electrònic rgpd-derechos-comercial@aena.es (indicant en l'assumpte el dret que desitja exercir i, si escau, sobre quin tractament dels indicats), dirigint un escrit a l'adreça C. Peonías, Núm. 12, 28042-Madrid, així com a través del Portal de Tràmits i Reclamacions (https://tramitesyreclamaciones.aena.es).

Per a qualsevol dubte pot contactar amb el nostre Delegat de Protecció de Dades mitjançant el correu electrònic: dpd@aena.es.

L'interessat té dret a presentar una reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de dades (AEPD) com a autoritat de supervisió i control en matèria de protecció de dades en el territori espanyol (www.aepd.es).

8. Modificació de la present Política de privacitat

Aena es reserva el dret a modificar la present Política de privacitat. Aena pot modificar les presents condicions, comunicant-ho als socis, requisit que les parts convenen expressament que s'entén complit amb la publicació de les variacions a través del lloc web d'Aena www.aena.es o a través d'Aena Club o qualsevol altre punt de comunicació d'Aena.